מצא מוסך קרוב:
פרסם מודעה חינם!
מצא מוסך קרוב:
הצטרף לרשימת תפוצה:
ניתן להסיר את ההשתתפותך בכל עת.

מאמרים

רכבי אספנות

רכבי אספנות

פורסם: 15/12/2011 מאת: צוות האתר

רכבי האספנות הינם רכבים שיוצרו לפני או מעל 30 שנה. בישראל קיימים מועדוני אספנות שונים ומספר חבריהם רק עולה משנה לשנה. יותר ויותר אנשים  מגלים את הקסם שבאחזקת רכבי אספנות.
חוץ מהזכות להיות אחד מבעלי רכבי אספנות אתם זכאים גם להנחה של 75% בביטוח החובה,אבל יהיה עליכם חובה לבצע מבחני טסט לרכב כל חצי שנה ולא כל שנה, כפי שנהוג ומקובל לגבי רכבים אחרים.

מגבלה נוספת בשימוש ברכבי אספנות היא איסור נסיעה על גבי הרכב בין השעות שבע בבוקר ועד תשע בבוקר, בימים ראשון עד חמישי, (למעט חגים או מועדים), וכן איסור על רכבי אספנות לשמש ככלי עבודה.

בניגוד לתמחור רכבים שאינם רכבי אספנות, אופי התמחור של רכבי אספנות קצת שונה.
המחיר נקבע בדרך כלל  על פי נדירות הרכב, כלומר, מה שישן לא בהכרח זול. רכבי האספנות הזולים ביותר בקטגוריה וכן אלו אשר מוגדרים כזולים לאחזקה שוטפת הם רכבי החיפושית (פולסו ואגן), שעד לפני כמה שנים היו נפוצות בכבישי ארצנו. מכאן והלאה, רכבי אספנות רק עולים ויכולים להשתוות (ובחלק מן המקרים אף לעלות) למחירים של מכוניות איכותיות וחדישות

רכבי אספנות – פסל סביבתי נע
בימינו, כאשר ניתן להבחין בכך שכמעט כל רכב שני דומה למשנהו וכולם צבועים בלבן, כסוף או שחור, רכבי אספנות הם בעלי נוף שונה בהשוואה לרכבים הסטנדרטיים, שכן הרכבים שונים זה מזה, גם בצורתם וגם בצבעיהם.

מטרת האיסוף בקרב אספני רכבים היא בראש ובראשונה לגרום לנהגים השונים לסובב את הראש ולהביט ברכב. רכבי אספנות מהווים עבור בעליהם תכשיט או אביזר אופנה.

חוסר המגבלות הצרכניות של פעם תרמו ליצירת כלי רכב "קצת אחרים" ממה שאנו מכירים כיום. הן בגודל והן בצורה ואף בצבע. אספני רכבי אספנות בדרך כלל משפצים את כלי הרכב בעצמם ומעניקים להם חיים חדשים. סוד הקסם באחזקת רכבי אספנות נובע מהעובדה שאחזקת הרכב ברובה מתבצעת לצרכי אספנות ושימור העבר המוטורי, לא מתוך מטרות עסקיות, אלא יותר מתוך אהבה אמיתית ליצירות אומנות על גלגלים.

לצערנו, במדינתנו הקטנה, אין הרבה "מציאות" ולכן מרבית האספנים מייבאים ביבוא אישי גם את הרכבים וגם חלקי החילוף והאביזרים השונים. עניין זה כרוך בהשקעה כספית אדירה מצד האספן שעושה את הכול מתוך אהבה ומתוך רצון לשמר את העבר המוטורי על כבישי ישראל. לעיתים קרובות מקיימים אספנים שונים נסיעות ראווה ברחבי הארץ. נסיעות אלו מאפשרות להם להציג בפני כל את הרכבים המיוחדים והייחודים שלהם...
שתף ברשתות חברתיות:  

תגובות למאמר  ( תגובות) 

הוסף תגובה