מצא מוסך קרוב:
פרסם מודעה חינם!
מצא מוסך קרוב:
הצטרף לרשימת תפוצה:
ניתן להסיר את ההשתתפותך בכל עת.

מאמרים

המזגן ברכב שלך כבר מוכן לקיץ?

פורסם: 24/05/2016

כל נהג ישראלי ממוצע בקרבנו, גבר או אישה, צעיר או מנוסה, כאשר תשאלו אותו מה הם הדברים חשובים שיהיו לו ברכב ובפרט בקיץ, ודאי יאמר לכם "מזגן טוב ותקין". אולי זה לא יהיה הדבר הראשון שיעלה בראשו אך תהיו בטוחים שמזגן בהחלט יופיע בראש הרשימה - כי בינינו, מי באמת יכול לנהוג בכבישי ישראל העצבניים בלי מזגן ביולי-אוגוסט?

חשוב לזכור כי כמובן לא מספיק שיהיה מזגן ברכב - על מנת שהוא יעבוד בצורה אידיאלית ושנוכל להנות בקיץ מאוויר קריר ונעים שיקרר אותנו בזמן הנהיגה, עלינו לתפעל ולשמור עליו היטב בדומה למרבית המזגנים הביתיים הקלאסיים שאנו מכירים, במשך כל ימות השנה ובייחוד בעונת הקיץ. הרי אם לא נעשה את זה, אנחנו עלולים לגלות שהמזגן לא עושה את עבודתו כמו שצריך. לפני שנסביר בקצרה כיצד ניתן לשמור על מערכת המיזוג ברכב, חשוב לומר, אם אנחנו לא נשמור עליו הרי שהוא גם יפתח תקלות עם הזמן ובלי קשר הוא יכול פשוט לא למלא את הפונקציה שלו באופן אופטימאלי, ובמילים אחרות, הוא יכול פשוט לא לבצע את העבודה שלו כמו שצריך וזה יהיה יותר מחבל.

 

תקלות אפשרויות במזגן הרכב ואפשרויות טיפול

הבעיה המרכזית והמוכרת ביותר הנוגעת למזגן הרכב עלולה להיווצר כתוצאה ממחסור בגז, מה שעלול למנוע ממנו לעבוד. בעיה זו, מן הסתם, קל לבדוק ולטפל בה, ראשית, יש לבדוק מדוע יש מחסור בגז, ייתכן ומדובר במחסור שנוצר כתוצאה מחור בצינורות או מסיבה דומה במערכת, ועל כן יש לבצע תיקון מיידי, אפשרות אחרת שיהיה זה פשוט כי במשך השנה לא שמנו גז וכעת הוא נגמר. חשוב לשים לב, אם יש דליפת גז, שכן אז זה יכול לסכן אותנו. בעיקרון המערכת לא אמורה לאפשר זאת מאחר ומדובר במערכת סגורה. במקרה ויש מחסור בגז הרי שיש לרוקן את הגז שישנו לבצע ואקום ואז למלא בגז חדש, במקרה ואין בכלל גז, מומלץ לעשות ואקום לפני שממלאים שנית.

תקלות אחרות שעלולות לצוץ הן בעיות חשמליות שימנעו מהמערכת לעבוד כמו שצריך, בעיות במערכת החימום שגורמות לה להפריע למזגן לקרר. בכל אחד מהמקרים רצוי לקחת את הרכב למומחה במערכות מיזוג לרכב על מנת לבדוק האם מדובר בבעיה נקודתית או מערכתית.

 

לסיום, 5 טיפים לשמירה על מערכת המיזוג שלכם ברכב:

1. לפני שאתם מדליקים את המזגן, רצוי לאוורר את הרכב בשביל שהאוויר החם יצא (זה נכון בעיקר כשהרכב נמצא הרבה זמן בשמש).
2. רצוי לשטוף את המעבה של מערכת המיזוג ולהוריד את הבוץ והאבק שהצטברו בו.
3. אם יש צורך לבצע החלפה לחלק מסוים במזגן, מומלץ להחליף גם את המייבש.
4. בכל נסיעה יש לבדוק את שעון החום ואם הוא עולה לכבות מיד את המזגן.
5. מוטב לא לנסוע עם מזגן דלוק כשהחלונות פתוחים, האוויר הקר יצא מהרכב והמזגן יעבוד לחינם.
 
* המידע באדיבות צוות האתר "שרות הוגן - מערכות מיזוג אוויר"
שתף ברשתות חברתיות:  

תגובות למאמר  ( תגובות) 

הוסף תגובה