מצא מוסך קרוב:
פרסם מודעה חינם!
מצא מוסך קרוב:
הצטרף לרשימת תפוצה:
ניתן להסיר את ההשתתפותך בכל עת.

מאמרים

השכרת מונית

פורסם: 15/03/2016

לא מעט אנשים בוחרים לפנות לאפיק של השכרת מוניות, כלומר הם משכירים את המונית שברשותם לנהגים אחרים מסיבות שונות. מאחר ויש לא מעט אנשים שמעוניינים להיות נהגי מוניות ולהרוויח מכך כסף, בעוד שמעטים מחזיקים מספר מנוית אשר מאפשר להם להיות נהגי מוניות בפועל, הרי שהם יכולים להשכיר את המספר ואת המונית ובכך לאפשר למי שרוצה להיות נהג וליהנות מהרווחים של ההשכרה.

השכרת מונית היא לא דבר חדש, מאד שהחל המנהג של רכישת מספר מונית (במסגרת הגרלה מיוחדת), היו מי שרכשו את המספר והעדיפו להשכיר אותו לנהגים אחרים ולו מהסיבה הפשוטה, שהם לא רצו לעסוק בתחום ואז חבל שהמספר והמונית היו נשארים בלי שאיש יעשה בהם שימוש. במהלך הזמן אנחנו יכולים לראות גידול בכמות האנשים שבוחרים באפיק של השכרת מוניות.

 

אז מי בעצם יכול להשכיר מונית?

אין זה מספיק למצוא מישהו שיהיה מוכן לפנות לאפיק של השכרת מוניות אלא יש לוודא שהוא בכלל מתאים לכך. 
בשביל להיות מסוגל להשכיר מונית על הנהג לעמוד במספר תנאים:

1. עליו לעבור קורס נהיגה מיוחד, מה שנקרא קורס דרגה 5 אשר מיועד לנהגי מוניות. מטרת הקורס היא להכשיר נהגים בהסעת נוסעים.
2. יש להיות בעל ידע בתחזוקת רכב על מנת שהרכב יהיה בטוח לנהיגה.
3. חייבים להחזיק ברישיון ואישור להיות נהג מונית אחרת עלולים לאבד את הרישיון ואת המונית.

יש לציין שלשם השכרת מוניות צריך להיות בעל מספר ירוק, קרי מספר מונית, עלות רכישת מספר כזה מגיעה לסכומים של קרוב ל-200 אלף שקל. בעבר היה מאוד משתלם להחזיק במספר כזה ולהשכיר אותו, כיום קצת פחות מאחר וקיים פחות ביקוש למספר, עם זאת עדיין אנחנו יכולים למצוא לא מעט אנשים שמחזיקים במספר ומשכירים אותו לנהגים צעירים.


לאילו מטרות ניתן להשכיר מוניות?

מי שמחליט לשכור מונית ולהיות נהג במונית שכורה, עושה זאת כמובן מטעמי פרנסה. יש מי שעושה זאת כפרנסה ראשית, ויש מי שבוחר לעשות זאת מטעמים של השלמת פרנסה. מה שבטוח הוא, שאם בוחרים להיות נהג מונית ולשכור מספר מונית, רצוי מאוד לא לעשות את זה לבד אלא עם שותף, אחרת סך ההוצאות עלול לעלות על סך ההכנסות.

נקודה נוספת, לא מספיק לשכור מספר מונית צריך לשכור או לרכוש רכב שישמש כמונית. זאת אפשר לעשות במגוון חברות שמציעות מוניות להשכרה. אלו יכולות להיות חברות שמתמחות אך ורק בהשכרת מוניות וכן בחברות ליסינג שונות. לפני סיום, השכרת מוניות היא אפיק מאוד מעניין וייחודי לפרנסה, אך מי שרוצה לעסוק בתחום עליו לקחת גם את הרומנטיקה שבתחום אך גם את הקשיים של נהיגה במשך רוב שעות היממה ואת הנסיעות הארוכות שיש לערוך בעת העבודה. 


 

שתף ברשתות חברתיות:  

תגובות למאמר  ( תגובות) 

הוסף תגובה