מצא מוסך קרוב:
פרסם מודעה חינם!
מצא מוסך קרוב:
הצטרף לרשימת תפוצה:
ניתן להסיר את ההשתתפותך בכל עת.

מאמרים

מוסכים מורשים בקריות

פורסם: 23/01/2022 מאת: צוות האתר
אזור הקריות כולל בתוכו ארבע ערים מרכזיות הנושקות לעיר חיפה מצפון: קריית אתא, קריית מוצקין, קריית ביאליק וקריית ים. המהדרין יכללו גם את השכונות קריית חיים וקריית שואל, אשר סופחו לשטחה המוניציפלי של העיר חיפה. ערי הקריות מאכלסים למעלה ממאתיים אלף תושבים, אשר מטבע הדברים צורכים מוצרים ושירותים וזקוקים למענה בתחומי החינוך, המסחר והשירותים השונים.
אחד מן השירותים המובילים אותם ניתן למצוא בקריות, הוא שירות לרכב, הניתן באמצעות אזורי מוסכים רחבי היקף, ומוסכים שונים הנותנים מענה לבעיות פחחות וצבע, בעיות מכניות, בעיות חשמל ואחרות.
בדומה לכל אור אחר גם בקריות ניתן למצוא מוסכים עצמאיים לצד מוסכים מורשים. ההבדל בין השניים טמון הן ברמת השירות והן באחריות הניתנת כנגד ביצוע תיקונים וטיפולים לרכב. מוסך מורשה נתפס כמוסך יקר יותר, אולם חשוב לזכור כי מוסכים אלה פועלים תחת הנחיות יצרן הרכב, עושים שימוש בחלקי חילוף מקוריים בלבד ובעלי כלים מקצועיים מתקדמים טכנולוגית, דוגמת חיבור למחשב היצרן לצורך בדיקות ממוחשבות ומדויקות יותר.

מוסך מורשה אל מול מוסך מקומי

ראשית נאמר שאין כל עניין בהשמצה של מוסך פרטי, וזה יכול לספק שירות מקצועי והוגן.
יחד עם זאת, הפניה אל מוסך מורשה מספקת אחריות ורמת שירות וביצוע העולה על זו של כל בעל מקצוע פרטי, בזכות ידע, מקצועיות וטכנולוגיה המגיעה ישירות מיצרן הרכב, המעוניין להבטיח כי הרכבים הנושאים את שמו יזכו לתחזוקה מיטיבה ולרמת שירות וטיפול על פי הסטנדרטים שנקבעו על ידו.

בין היתרונות הבולטים בפניה אל מוסכים מורשים בקריות (ומוסכים מורשים בכלל):

התמחות במספר מצומצם של דגמי רכב- מוסך מורשה מייצג מספר קטן של יצרניות רכב ואינו מהווה מוסך מורשה לכלל כלי הרכב. המיקוד האמור מאפשר למוסך ולאנשי המקצוע להתמקד ולהתמקצע במספר מצומצם של דגמי רכב, להכיר לעומק תקלות אפשריות ולספק מענה ממוקד ומקצועי במיוחד.
אבחון מהיר- בזכות החיבור למחשבי היצרן ניתן לבצע אבחון מהיר במוסך מורשה, שיחסוך ניסוי וטעיה ואת פירוק הרכב לגורמים שלא לצורך.
מכשור מתקדם ומתאים- במוסך מורשה כל בורג וכל חיישן מטופלים באמצעות כלים וציוד מותאמים אישית, בגודל, בעוצמה ובמתן מענה מדויק לתקלות ולליקויים מוכרים במערכת.
שימוש בחומרים וחלקי חילוף- מעבר לחלקי החילוף ברכב אשר במוסך מורשה יותקנו חלקי חילוף מקוריים בלבד, גם שימוש בשמנים, דלקים וחומרים נוספים יבוצע באמצעות חומרים מורשים על ידי היצרן ומותאמים לרכב, לשמירה עליו לאורך שנים ארוכות ולצמצום תקלות.

מחיר- האם מוסך מורשה יקר יותר ממוסך מקומי כללי?

נהוג לחשוב כי מוסכים מורשים הם יקרים יותר ממוסכים עצמאיים, אולם בפועל אין הכרח שזה המצב. עולם המוסכים אינו מפוקח, מה שמאפשר לכל בעל מוסך לתמחר את העבודה והשירות כרצונו. יחד עם זאת, מוסכים מורשים פועלים אל מול מחירון היצרן ועלות חלקי חילוף מוכרת, שאמנם אינם זולים ו/או ניתנים למיקוח, אולם נקבעים ביחס הוגן לתמורה. מוסך עצמאי יכול להיות יקר יותר או זול יותר להחלטת בעליו. יתרה מזאת, העלות של תיקון שאינו מקצועי ואינו על פי הנחיות היצרן עשוי להביא לתיקונים מיותרים בשל אבחון שגוי, תקלות חוזרות ועלויות מאמירות וגבוהות שלא לצורך.

שירות

אצל צרכנים שונים רמת השירות נמדדת בפרמטרים שונים, כאשר אחד יתרשם משירות הניתן באמצעות עבודה מהיר ויעילה ושחרור מהיר של הרכב, ואחר יבחן את פינת הקפה או אדיבות הפקיד במקום. כך או כך, מוסכים מנוהלים בסופו של דבר על ידי עובדים ומנהלים, והם שקובעים את רמת השירות והסטנדרטים, ולא שם המוסך או השיוך שלו.
 

שתף ברשתות חברתיות:  

תגובות למאמר  ( תגובות) 

הוסף תגובה