מצא מוסך קרוב:
פרסם מודעה חינם!
מצא מוסך קרוב:
הצטרף לרשימת תפוצה:
ניתן להסיר את ההשתתפותך בכל עת.

מאמרים

מקומות מומלצים לרכישת רכב יד שנייה

פורסם: 01/03/2021 מאת: צוות האתר
 
עבור מי שמחפש רכב יד שנייה, קיימות כמה אופציות לרכישת רכב. ברוב המקרים הלקוח מגבש מראש את ההגדרה של הרכב שהוא זקוק לו, כמו לדוגמה רכב קטן בעל נפח מנוע קטן כיוון שברוב המקרים הוא נוסע לבד ברכב, רכב משפחתי, רכב שיש בו שבעה מושבים או רכב מסחרי.
במכירות של רכבי יד שנייה, חייבים לבדוק את הרכב במכון רישוי וגם במוסך שבו טופל הרכב לאורך השנים, כדי לבדוק את ההיסטוריה של הטיפולים שבוצעו בו. בנוסף לכך יש לוודא בעלות ולבדוק שאין על רכב זה שיעבוד או עיקול.

אפשרויות לרכישת רכב יד שנייה:

חברות ליסינג
בחברות הליסינג יש מלאי גדול של מכוניות לאור תחלופת הרכבים בחברות אשר עובדיהן מקבלים רכבים לשימוש בענייני עבודה ואחת לתקופה הם מחזירים את הרכבים הישנים ומבצעים עסקאות השכרה של רכבים חדשים עבורם.
את הרכבים האלו אפשר לרכוש במגרשי המכוניות של חברות הליסינג אשר פרוסים בכל הארץ. אומנם הרכבים זולים יותר ממחירם בשוק אך בדרך כלל מדובר בדגמים בסיסיים של הרכבים, בעלי קילומטרז' גבוה לעיתים פי 2 מהממוצע של רכבים שבשימושם של אנשים פרטיים וברוב המקרים הם שימשו הרבה נהגים ולכן אופציה זו מומלצת פחות.

כמו כן יש במגרשים הללו רכבים יד שנייה שהיו בשימוש של חברות להשכרת רכב. גם באופציה זו מחירו של הרכב הוא נמוך יותר מהשווי שלו בשוק, אך גם אפשרות זו אינה מומלצת כיוון שנהגים רבים השתמשו ברכב והקילומטרז' שלהם גבוה בדרך כלל.

טרייד אין אצל יבואני הרכב
באולמות התצוגה של הרכבים החדשים מציעים ללקוחות לבצע עסקת טרייד אין, הם מקבלים תשלום עבור הרכב הישן שלהם ומוסיפים את ההפרש עבור רכישת הרכב החדש. לכן בסמוך לאולמות התצוגה של היבואנים מוצעים ללקוחות רכבים שהם רכשו בטרייד אין. המחירים המוצעים הם בדרך כלל מחירי השוק, יש היצע נרחב של מותג זהה וגם של מותגים אחרים ואולמות התצוגה נמצאים בפריסה ארצית.

מגרשי המכוניות
מגרשי המכוניות מרכזים פעילות מסחרית רבה, כיוון שהם גם קונים וגם מוכרים רכבים מסוגים שונים. רוב המגרשים פועלים ברישיון ובפיקוח של משרד התחבורה ולכן הם אמינים.
במגרשים מוכרים:

  • רכבים יד שנייה, שלישית ואף מעבר לכך
  • רכבים מליסינג
  • רכבים מחברות השכרה
  • רכבים של לקוחות שמעוניינים למכור את רכבם
  • רכבים של לקוחות שביצעו במגרש עסקת טרייד אין והשלימו את ההפרש הכספי בין הרכב החדש יותר שרכשו, לבין הרכב הישן שהעבירו למגרש.
ברוב המקרים נציגי המגרש יציגו בפני הלקוח הפוטנציאלי דוח מפורט לגבי מצבו המכאני והפיזי של הרכב.
לצורך הרכישה ברוב מגרשי המכוניות קיימת אפשרות לבצע הלוואה חוץ בנקאית, כדי שהלקוח יוכל להשלים את העסקה.
 
סוחרי מכוניות לא מורשים
קיימים סוחרי מכוניות שאינם מורשים כך שאין להם רישיון והם לא עובדים תחת הפיקוח של משרד התחבורה. הם מבצעים עסקאות כאשר הם לא באמת הבעלים של הרכב, אלא מוכרים אותו עבור קרוב משפחה או חבר לכאורה.
עדיף להיזהר מעסקאות מסוג זה כיוון שמקצתן עלולות להיות לא חוקיות.

רכישת רכב מאדם פרטי
אנשים רבים מפרסמים מודעה על הרכב שהוא למכירה או מפרסמים זאת באתרי אינטרנט כמו יד 2. מי שמחפש רכב בדרך זו ייסע למוכרים של רכבים במיקומים שונים ובערים קרובות או רחוקות עד שימצא את הרכב המתאים. אם הכול תקין הקונה ישלם למוכר את העלות והם יבצעו העברת בעלות.
 
 
 


שתף ברשתות חברתיות:  

תגובות למאמר  ( תגובות) 

הוסף תגובה