מצא מוסך קרוב:
פרסם מודעה חינם!
מצא מוסך קרוב:
הצטרף לרשימת תפוצה:
ניתן להסיר את ההשתתפותך בכל עת.

מאמרים

כל מה שצריך לדעת על תהליך קניית רכב

פורסם: 16/12/2020 מאת: צוות האתר
בשנים האחרונות רכב פרטי הפך להיות מצרך חשוב לכל משפחה ולא רק מותרות, לכן אם החלטתם להתחדש ברכב חדש או לרכוש רכב יד שנייה נוסף לרכב שכבר קיים – במאמר הנוכחי נעמוד על התהליכים הנחוצים בדרך לקניית רכב, כדי שתוכלו ליהנות מרכב איכותי שישמש את כל בני המשפחה בהתאם לצורך.

הגדרת תקציב

 
לפני שאתם מתחילים לחפש את הרכב הנחוץ לכם בלוח הרכבים, עצרו כדי לקבוע את הסכום המקסימלי אותו תרצו להקצות לקניית הרכב כאשר הוצאות כמו עלות בדיקה, העברת בעלות וכו' יכללו בהוצאות אלו. יש לזכור כי נוסף על מחיר הרכב ישנה עלות של פוליסת ביטוח רכב שאליה עליכם להצטרף לאחר הרכישה, ולכן יש לשקול מראש האם ניתן להסתפק בביטוח חובה או לבחור בביטוח מקיף לרכב.
הגדרה מוקדמת של גובה התקציב תסייע לכם להתמקד בבחירת רכב איכותי במחיר משתלם, שלא יגביל אתכם מבחינת הוצאות נוספות שעליכם לקחת בחשבון בחיי היומיום. יש לזכור כי קנייה של רכב חדש תהיה יקרה יותר מרכישת רכב יד שנייה, כך שזהו דבר נוסף שיש להחליט לפני בחירת הרכב המתאים. לעיתים הכדאיות של רכישת רכב חדש תהיה משתלמת יותר אם מדובר ברכב עיקרי במשפחה, כיוון שכך ניתן ליהנות מרכב עם סיכויים נמוכים לתקלות ותיקונים בלתי צפויים במוסך.


בחירת סוג רכב מתאים

לאחר הגדרת התקציב, יש לעבור אל בחירת סוג הרכב המתאים ביותר על פי הצורך שלכם. הבחירה הינה רבה ומגוונת וכוללת רכבים פרטיים קטנים וקומפקטיים, רכבים משפחתיים מרווחים וגם רכבי שטח או מיני ואונים גדולים יותר. התאמת סוג הרכב תעשה בהתאם למספר הנפשות שיש בבית, או לחילופין למטרה שהרכב ישמש אתכם.
אם לדוגמה מדובר על רכב נוסף שיהיה למשפחה, שישמש בעיקר לנסיעות קצרות לסידורים או הבאה ואיסוף של הילדים ממסגרות החינוך, ככל הנראה שרכב קטן תהיה הבחירה הטובה ביותר כיוון שהוא גם חסכוני בדלק לעומת רכבים אחרים. לעומת זאת משפחה שהתרחבה ומעוניינת לשדרג את הרכב הקיים ברכב גדול ומרווח יותר, הבחירה הטובה במקרה זה תהיה דווקא קנייה של רכב משפחתי או מיני ואן גדול.


בדיקה לפני רכישה

 
בין אם החלטתם לרכוש רכב חדש או רכב יד שנייה, חשוב לבצע בדיקה מקיפה שלו כדי לוודא שהוא תקין וכמובן מתאים להעדפותיכם. לאחר מציאת רכב מתאים דרך לוח רכבים מקוון, יש לתאם הגעה למקום בו נמצא הרכב כדי לבחון אותו באופן מוחשי. הבדיקה הראשונית תהיה שטחית וחיצונית ותכלול מבט על פח הרכב, האם קיימות מכות או שריטות בצבע, האם הצמיגים נראים מנופחים ותקינים האם הדלתות והחלונות נפתחות כראוי וכו'.
לאחר מכן יש להעיף מבט בפנים הרכב ולוודא כי הגודל ומספר מקומות הישיבה מתאים עבורכם, כאשר הבדיקה הטובה ביותר תהיה פשוט ישיבה בכיסאות הרכב כדי לאמוד את המרווח שקיים בו. כדי לבדוק את המצב המכני של הרכב, מומלץ לגשת איתו לבדיקה במוסך מורשה, שיבחן את הבטיחות והאמינות של מכלול חלקיו.
 


שתף ברשתות חברתיות:  

תגובות למאמר  ( תגובות) 

הוסף תגובה