מצא מוסך קרוב:
פרסם מודעה חינם!
מצא מוסך קרוב:
הצטרף לרשימת תפוצה:
ניתן להסיר את ההשתתפותך בכל עת.

מאמרים

האם פושט רגל יכול להחזיק רכב בבעלותו?

פורסם: 20/10/2020 מאת: צוות האתר
פושטי רגל נתונים למגבלות רבות. מדובר בתהליך מפרך ומורכב אשר בסופו יידרשו מאיתנו תעצומות רבות כדי לחזור לפעילות כלכלית תקינה ולהתאושש. לצד ההגבלות על ניהול חשבון הבנק ועל קבלת אשראי, הגבלה נוספת המקשה מאוד על אורח החיים היא על אחזקת העלות ברכב. נכסיו של חדל הפירעון מוחזקים בידי הממונה על פשיטת רגל ושיקום כלכלי ולרוב ממומשים לטובת הנושים. עם זאת, במקרים מסוימים עשוי בית המשפט או רשם ההוצאה לפועל לאשר לחייב להמשיך ולהחזיק ברכבו.


ביסוס הרכב כנכס מוגן


 
בהליך פשיטת הרגל, נדרש החייב לשתף פעולה עם הממונה באופן מלא. זהו תנאי הכרחי לקבלת ההפטר בסוף התהליך ולמניעת הגבלות נוספות. כחלק משיתוף פעולה זה, יצהיר החייב על כל נכסיו על מנת שניתן יהיה לממשם לצורך פירעון החוב. קיימים, אמנם, נכסים אשר אינם ניתנים למימוש. נכסים אלו מכונים גם "נכסים מוגנים". כל נכס המשמש למחייתו הבסיסית של החייב – ממזון ועד ביגוד – לא ימומשו. בין אם מדובר בחפצים כמו מכונת כביסה או תנור אפייה, או בנכסים פיננסיים כמו קצבאות נכות, מדובר בנכסים המשמשים למחייה בסיסית ואין לממשם. בתוך כך, גם מכשירים וכלים המשמשים לפרנסתו של החייב, ייחשבו לנכסים מוגנים. לכן, השלב הראשון בהליך שבסופו נהיה רשאים להחזיק ברכב בהליך פשיטת הרגל, הוא ביסוס הרכב כנכס מוגן.


כיצד נעשה זאת?


 
דיני פשיטת הרגל הם סבוכים ומורכבים וגם החקיקה החדשה בתחום אשר הסדירה את התקנות הישנות והסותרות, דורשת בקיאות רבה על מנת להתמצא בה. לכן, מומלץ להיעזר בהליך חדלות הפירעון בסיוע משפטי. ההיכרות של עורך הדין שלך עם דיני פשיטת הרגל ועם גורמי האכיפה והמשפט בסביבת מגוריך היא קריטית להצלחת ההליך. לכן, ככל שמדובר למשל בתיק חייבים המתנהל בחיפה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין פשיטת רגל בחיפה.
ישנן מספר שאלות שיש להשיב עליהן בתחילת התהליך:
  • מה שוויו של הרכב והאם הוא מהווה חפץ מותרות? ככל שהרכב יוקרתי יותר, כך פוחתים הסיכויים שיכירו בו כנכס מוגן למחייה בסיסית.
  • האם הרכב משמש לצרכי העבודה כמו שליחויות או פגישות עסקיות נחוצות?
  • האם מקום העבודה של החייב דורש הגעה ברכב?
  • האם החייב סובל ממצב רפואי הדורש הגעה לטיפולים?
  • האם לחייב ילדים קטנים אשר הסעתם אל מוסדות החינוך דורשת שימוש ברכב?
השאלות הללו יכולות לשמש כמצע ראשוני לביסוס הטיעונים שיאפשרו לך להמשיך ולהחזיק ברכב.
ככל שיוכל עורך הדין המייצג אותך לשכנע את בית המשפט כי מדובר בצרכים בסיסיים אשר יאפשרו לחייב לנהל את חייו ואף ישפרו את יכולת ההחזר שלו, יהיה באפשרותך להחזיק ברכב גם בהליך פשיטת רגל. כדי לקבל את הסיכויים הטובים ביותר, חשוב שניעזר בעורך דין פשיטת רגל בחיפה בעל ניסיון רב שנים ועם רקורד הצלחות מוכח בתחום.
 

שתף ברשתות חברתיות:  

תגובות למאמר  ( תגובות) 

הוסף תגובה