מצא מוסך קרוב:
פרסם מודעה חינם!
מצא מוסך קרוב:
הצטרף לרשימת תפוצה:
ניתן להסיר את ההשתתפותך בכל עת.

מאמרים

מערכות ממוחשבות ברכבים

פורסם: 09/06/2020 מאת: צוות האתר

מכוניות המיוצרות בעשור השני של שנות האלפיים הינם כלים חכמים ביותר, המופעלים על ידי מערכות ממוחשבות מתקדמות ומורכבות. מערכות אלו מתעדכנות בכל עת ומשמשות לקשת רחבה של מטרות, כדוגמת מחשבי נעילה, מערכות בטיחות, מערכות בקרת אקלים, גירים ממוחשבים ומערכות אי.סי פי. לכן, כל מי שקונה בימינו רכב חדש או רכב יד שניה משנתונים מתקדמים, יקבל לידיו מכונית הכוללת לפחות מחשב מרכזי אחד השולט, בודק ומנתח בזמן אמת את נתוניהם של עשרות חיישנים אלקטרוניים שמבקרים את מערכות הרכב השונות.
 

מערכות בטיחות ממוחשבות לרכב

מערכות בטיחות ממוחשבות לרכב מותקנות כחלק מפס הייצור ואין לרוכש אפשרות לוותר עליהן. מדובר במערכות בקרת יציבות, בקרת שיוט עם התרעת התנגשות, זיהוי שטחים מתים, עזר בעת חנייה, מניעת נעילת גלגלים, עזר והתרעה לנהיגה בטוחה, וכריות אוויר. על מערכות העזר וההתרעה נמנות בין היתר:

התרעת מהירות – זוהי מערכת התרעה ממוחשבת המסייעת לנהג לשמור על מהירות הנהיגה המותרת בהתאם לקטעי הנסיעה.

עזר בנסיעה לאחור- מערכות הכוללות חיישני תהודת קול המותקנים על פגוש הרכב, ואשר במהירות נסיעה נמוכה מזהות ומתריעות מיידית לגבי אובייקטים מתקרבים. בנוסף לכך, קיימות מצלמות חזותיות המופעלות כשהרכב בהילוך אחורי, ומספקות תמונה על גבי מסך של הנסיעה אחורנית.

סיוע בתחילת נסיעה בעליות - מערכת המופעלת אוטומאטית בעת תחילת הנסיעה קדימה או אחורה בעלייה, מונעת מהרכב להתדרדר וממשיכה בהפעלת הבלמים עד ללחיצה על דוושת התאוצה.

בקרת לחץ אוויר בצמיגים - מערכת המתריעה על לחץ אוויר שאינו תקין בצמיגי הרכב, וזאת באמצעות חיישני לחץ אוויר המותקנים בשסתום האוויר של הצמיג. החיישנים מצוידים במשדר שמעביר בעזרת אנטנה את המידע למערכת המחשוב המרכזית של הרכב.

מערכות ממוחשבות ידידותיות לסביבה

קיימות גם מערכות ממוחשבות לרכבים שהינן ידידותיות לסביבה, ומיועדות להקטין את צריכת האנרגיה ורמת הזיהום שהרכב מייצר. דוגמא לכך מהוות המערכות הבאות:

מערכות היברידיות משולבות - מעבירות את הרכב באופן אוטומאטי מנסיעה על מנוע רגיל למנוע חשמלי, וזאת בהתאם לתנאי הדרך ומהירות הסיעה.

מערכת ממוחשבת עצור סע – מכבה אוטומאטית את המנוע כשהרכב אינו נמצא בתנועה, למשל ברמזור או בעת חנייה, ובכך מקטינה את הזיהום הסביבתי ואף חוסכת עד עשרה אחוזים בצריכת הדלק בנסיעה עירונית. המערכת מדליקה נורה בעת כיבויה ונדלקת אוטומאטית כשהנהג לוחץ על דוושת התאוצה, כאשר טמפרטורת הרכב עולה וצריך להפעיל מיזוג, או כשיש צורך להטעין את מצבר הרכב.

מערכות ממוחשבות לאיכות הנסיעה

מלבד מערכות ממוחשבות בתחומי הבטיחות, החיסכון בדלק ושמירת הסביבה, הרכבים בימינו מספקים עוד שלל מערכות ממוחשבות המשפרות את חוויית הנסיעה. חלקן של המערכות מתבססות על התקני מולטימדיה שונים, כדוגמת נגן רדיו ומוסיקה, מערכות ניווט, מצלמת אבטחה, חיבורי USB ומערכות בקרת אקלים. יש לציין כי מרבית המערכות הללו ניתנות להתאמה אישית בהתאם לצרכי בעל הרכב.

לקריאה עוד בנושא בקרו ב: https://sivim.co.il/

 
שתף ברשתות חברתיות:  

תגובות למאמר  ( תגובות) 

הוסף תגובה