מצא מוסך קרוב:
פרסם מודעה חינם!
מצא מוסך קרוב:
הצטרף לרשימת תפוצה:
ניתן להסיר את ההשתתפותך בכל עת.

מאמרים

מנוע חשמלי - כל מה שחשוב לדעת

פורסם: 01/06/2020 מאת: צוות האתר
מנוע חשמלי נמצא כיום כמעט בכל מוצר שפועל על חשמל. תוכלו למצוא אותו במוצרי חשמל ביתיים כדוגמת בלנדר ושואב אבק, בכלי עבודה כדוגמת מקדחה ואפילו ברכב – חלונות חשמליים, נעילה מרכזית וכד'. בכל הקשור לרכבים חדשים, המנוע החשמלי מחליף את המנועים הסטנדרטיים ובזכותו הנסיעה חלקה ונעימה יותר, ואפילו חסכונית יותר. כיצד מנוע חשמלי עובד, אילו סוגים של מנוע חשמלי ניתן למצוא בשוק ואיך נבחר את המנוע החשמלי המתאים לו ביותר?
 
איך עובד מנוע חשמלי?
בניגוד לתהליך המוכר בו תנועה יוצרת חשמל, במנוע החשמלי קורה ההיפך – החשמל הוא זה שיוצר את התנועה. כל המנועים החשמליים פועלים על פי אותו העיקרון – במרכזו של התהליך עובר זרם חשמלי דרך חוט חשמל אל ה"מברשת", שאחראית להעביר את הזרם החשמלי ל"מחלף". המחלף מחובר לסליל של חוטי חשמל ומשם לציר היציאה. כתוצאה מתהליך זה – נוצרת הפעולה עליה אחראי המנוע החשמלי. תנועה, נעילה, שאיבה וכד', בהתאם למוצר עצמו.  
 
אילו סוגים של מנוע חשמלי קיימים?
בשוק תוכלו למצוא סוגים שונים של מנועים חשמליים, אך ישנם מנועים שנחשבים לפופולריים ולמבוקשים ביותר. בין הסוגים החזקים, ניתן למנות מנועי זרם חשמלי, מנועי זרם ישר ומנועים שנעזרים בזרם חלופי. מנועי הזרם החשמלי הם מנועים שכוללים בתוכם מגנט ומברשות; מנועי זרם ישר הם מנועים נטולי מברשות אשר את מקומן תופסים סלילים וחיישנים מגנטיים, וכן המנוע שנעזר בזרם חלופי הוא מנוע שבתוכו נמצא סטטור, סלילים ורוטור. כל אחד מהמנועים האלה מותאם לפעולה אחרת, וישנם מנועים אשר מוגנים במקרים של פיצוץ, מנועים אשר מוגנים מפני מים ולכן ניתן לשטוף אותם או את המוצר בו הם נמצאים, וכו'. לכל מוצר חשמלי, בין אם הוא אופניים חשמליים, מוצר חשמל ביתי, רכב או אחר – יש שימוש במנוע החשמלי המותאם לו ביותר.
 
איפה ניתן לראות שימוש במנוע חשמלי?
את המנוע החשמלי ניתן לראות בשימוש בראש ובראשונה בתעשיית הרכבים. עוד ועוד יצרניות רכבים גדולות מבינות כי המנוע החשמלי הוא הדבר החם, ומכניסות אותו אל הרכבים החדשים שהן מייצרות. כל פעולה חשמלית שמתרחשת ברכב, היא תוצאה של המנוע החשמלי – פתיחת חלונות, הזזת מרות צד, הפעלת מגבים ועוד. מה הם היתרונות של מנוע חשמלי ברכב? המנוע החשמלי לא מייצר זיהום אוויר כלל, הוא קל וזול לתחזוקה ומעניק כוח רב לרכב. מלבד השימוש של המנוע החשמלי ברכבים, ניתן למצוא אותו בשלל מוצרים שונים בתקשורת ובתעשייה – טלפונים סלולריים, אנטנות, לוויינים, מחשבים, כלי עבודה כדוגמת מסורים, מברגות ומשאבות מים ועוד. בבית, המנוע החשמלי נמצא כמעט בכל מוצר שיש לנו – החל ממעבד מזון, דרך מכונת כביסה ועד למקררים ומזגנים.
 
בבחירה של מנוע חשמלי, חשוב להתייעץ עם מומחים
המנוע החשמלי תופס חלק מרכזי מאוד בחיינו, ופעיל במגוון של מוצרים בהם אנחנו משתמשים על בסיס יום יומי – בבית, בעבודה ובתקשורת בכלל. כשבוחרים מנוע חשמלי, בין אם עבור שימוש פרטי ובין אם לצורך תעשייה, חשוב לעשות זאת בסיוע של התייעצות עם מומחים, על מנת להתאים את המנוע החשמלי האידיאלי למטרה. התאמת מנוע חשמלי נכון תחסוך בהוצאה כספית ותמנע תקלות ובעיות, ותאפשר למוצר שלכם לפעול לאורך זמן באנרגיה מלאה.

שתף ברשתות חברתיות:  

תגובות למאמר  ( תגובות) 

הוסף תגובה