מצא מוסך קרוב:
פרסם מודעה חינם!
מצא מוסך קרוב:
הצטרף לרשימת תפוצה:
ניתן להסיר את ההשתתפותך בכל עת.

מאמרים

הסעות לעובדים לייעול מקום העבודה

פורסם: 31/03/2019 מאת: צוות האתר

עובדים יכולים להשתמש בכמה אמצעי תחבורה על מנת להגיע למקום העבודה שלהם. באופן עקרוני, האפשרויות שעל הפרק כוללות שימוש ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית. הבעיה היא שהתחבורה הציבורית בישראל לוקה בחסר וקשה לסמוך עליה, בעוד הרכב הפרטי מחייב עמידה בפקקים ואחזקה יקרה. מבחינת המעסיק והעובדים כאחד, הפתרון הוא לפיכך לתת עדיפות לשירותי הסעות.

 

כיצד הסעות מייעלות את מקום העבודה?


הסעות הן פתרון תחבורה מקובל עבור עובדים, עסקים, חברות, ארגונים ומוסדות ציבוריים בכל רחבי העולם. הנה למשל כמה דרכים שבהן הסעות מייעלות בפועל את מקום העבודה:

א. הגעת עובדים מתוזמנת - עובדים שמשתמשים בשירותי הסעות מגיעים יחד למשרד. מבחינת המעסיק, המשמעות העיקרית היא האפשרות לתזמן את שעות העבודה בצורה מדויקת. הגעה מתוזמנת של העובדים מסייעת להפעיל את המשרד לפי שעות פעילות מסוימות, מקלה על העובדים וגם עוזרת לספקים וקולגות.

ב. חיסכון בהוצאות – בדרך כלל משתלם יותר לתאם שירותי הסעות לעובדים מאשר לממן עבורם ליסינג תפעולי של רכב פרטי. בטווח הארוך, ההוצאות על שירותי הסעות גם מוכרות מבחינת מס הכנסה ובעלי עסקים קטנים או גדולים יכולים לקבל בגינן זיכויי מס. החיסכון בהוצאות משתלם מאוד עבור כל הגורמים המעורבים והוא כמובן שלא כרוך בתשלומים מצד העובדים עצמם.

ג. נוחות מוגברת – עובדים שמגיעים לעבודה בהסעה יודעים בדיוק מתי היא יוצאת, איפה היא עוברת ומהן תחנות האיסוף וההורדה. יתרה על כך, ההסעות עצמן מבוצעות ברכבים שנבחרים בקפידה ובהתאמה לצרכי העובדים. המידע הזה מגביר את תחושת הנוחות של העובדים ומסייע להם להגיע לעבודה בראש שקט. כאשר עובדים נהנים מתנאים נוחים בשירותי הסעות מתקדמים ובמיניבוסים מאובזרים, התפוקה שלהם במשרד בדרך כלל עולה.

 

תיאום שירותי הסעות

הבעיה היחידה עם האופן שבו הסעות לעובדים מייעלות את מקום העבודה קשורה לפערי מקצועיות בין החברות שמספקות את השירות. בפועל, ניתן לראות הבדלים משמעותיים בין חברות הסעות מנוסות לבין כאלה שאין להן את המיומנות הנדרשת בשביל לענות על צרכי המעסיק והעובדים. הפתרון הוא כמו תמיד להשקיע זמן בהשוואה בין שירותי הסעות ולוודא שהם יהיו ברמה הגבוהה ביותר.
 

השוואה בין הסעות

הדרך לייעל את מקום העבודה באמצעות שירותי הסעות היא להשוות בין החברות שעוסקות בתחום. בשלב הראשון כדאי לאסוף המלצות מצד בעלי עסקים אחרים, לקרוא חוות דעת אובייקטיביות באתרי האינטרנט ולפגוש את הנציגים של חברות הסעות. בשלב השני ניתן גם להיכנס לעובי הקורה ולהרכיב הצעת מחיר עבור בעלי משרדים ומעסיקים. לבסוף, כל שנותר הוא לתאם תקופת ניסיון.
 

החשיבות של תקופת ניסיון

תקופת ניסיון קצרה ולא מחייבת מאפשרת למעסיק לבדוק האם הסעות באמת מייעלות את התפוקה של העובדים. במהלך תפוקת הניסיון אפשר גם לבדוק את המשמעות של נתיבי נסיעה כאלה ואחרים ולברר מה חוות הדעת של העובדים עצמם על ההסעה. כמו כן, תקופת הניסיון עוזרת למעסיק להתארגן מבחינת המעקב אחר לוח הזמנים והחלטה על שעות העבודה במשרד.
 

מקומות עבודה יעילים בוחרים בהסעות

המעבר להסעות משותף כאמור למקומות עבודה בכל רחבי העולם. מבחינת המעסיק, ההוצאה על שירותי הסעות לעובדים נמוכה מכפי שנהוג לחשוב ויש לה פוטנציאל אדיר. את הפוטנציאל הזה מנסים בעלי עסקים לנצל על מנת לייעל את התפוקה של העובדים והמשרד – אך באופן שלא ידרוש מהם מחויבות.
שתף ברשתות חברתיות:  

תגובות למאמר  ( תגובות) 

הוסף תגובה