מצא מוסך קרוב:
פרסם מודעה חינם!
מצא מוסך קרוב:
הצטרף לרשימת תפוצה:
ניתן להסיר את ההשתתפותך בכל עת.

מאמרים

מונית לשדה התעופה - איך להזמין בצורה חכמה?

פורסם: 08/01/2018 מאת: צוות האתר
חופשת הקיץ מביאה עמה ישראלים רבים השוטפים את אולם הנוסעים בנתב"ג, ויוצאים לחופשות משפחתיות ואחרות ביעדים שונים בעולם. עם ההיערכות לחופשה עולה השאלה כיצד נגיע לשדה התעופה במועד ובנוחות, כאשר האפשרויות העומדות לרשות הנוסעים הן רבות החל מבני משפחה ומכרים המתנדבים להסעה, נסיעה ברכב הפרטי, תחבורה ציבורית, מונית פרטית או הסעה מוזמנת מראש.

מטבע הדברים לכל אחת מהאפשרויות יתרונות וחסרונות, הן בהיבט של הנוחות והן משיקולי עלות. בעוד שתחבורה ציבורית באוטובוסים וברכבת ישראל הן הדרכים הזולות ביותר, מדובר בדרכים הפחות נוחות להיטלטל עם מזוודות וציוד אישי, כמו גם נתונות לסיכונים בשל עיכובים ותקלות שעשויים לשבש את החופשה כבר מתחילתה. נסיעה ברכב הפרטי עשויה להיות נוחה, אולם יקרה במיוחד כאשר לצד עלויות הדלק מתווספת עלות חניה בשדה שהיא יקרה במיוחד. שיקול נוסף ביציאה ברכב הפרטי הוא שעות הטיסה, בעיקר הטיסה בחזרה ארצה, שעשויה להיות ממושכת ומתישה בהתאם ליעד ולנחות בשעות קשות, שיביאו לנהג מותש ועייף.

 

אז מה חשוב לבדוק לפני שנזמין מונית לנתב"ג?

במרבית המקרים, מונית לשדה התעופה היא דרך נוחה במיוחד להגיע לשדה התעופה וממנו,
כאשר העלויות הן נוחות ומגולמות במחיר החופשה הכולל ונקבעות בהתאם למספר פרמטרים -

יעד: מחיר הנסיעה מושפע לפני הכל ממרחק היעד מן השדה,
ומטבע הדברים מונית לשדה התעופה היוצאת מנהריה תהיה יקרה מזאת היוצאת מתל אביב.

כמות הנוסעים: כמות הנוסעים עשויה להשפיע על העלות כאשר היא מחייבת שימוש ברכב גדול יותר.
לרוב נסיעה בת נוסע אחד ועד ארבעה נוסעים תהיה זהה בעלותה ואילו מעל ארבעה נוסעים המחיר יעלה בהתאם.

הכבודה: כמות המזוודות, עגלת תינוק וציוד נוסף ישפיע אף הוא על העלות,
והכרחי לציין אותו מראש בהזמנת המונית, וזאת על מנת להבטיח הגעה של רכב מתאים בעל תא מטען בגודל מספק.

שעת הנסיעה: תעריף הנסיעה בלילה יקר יותר מנסיעה ביום, ביחס דומה להפרש לכל נסיעה במונית בשגרה.

נוסעים רבים מניחים כי ההחלטה להגיע לשדה התעופה במונית אינה מחייבת היערכות מראש וכי ניתן יהיה פשוט להזמין מונית טרם היציאה מן הבית בדומה לכל נסיעה עירונית ומקומית אחרת. בשל חשיבות ההגעה במועד לנמל התעופה ובשל הצרכים הייחודיים של הנסיעה מומלץ להזמין את המונית מראש, אפילו מספר ימים, לקבוע יעד לאיסוף ושעה מדויקת ואף לאשר את ההזמנה ביום הטיסה. טיסות קצרות וארוכות כאחד מצריכות הגעה מוקדמת לשדה לצורך תהליך הבידוק, שליחת המזוודות לבטן המטוס ואף ביקור מסורתי בדיוטי פרי המקומי, ואין סיבה לעשות זאת תוך לחץ וחשש מאיחורים.

ניתן בתיאום מראש להזמין מונית לנתב"ג גם במועד החזרה, לצורך איסוף נוח מן השדה ללא הצורך בחיפוש אחר פתרון תחבורה או מונית פרטית עם החזרה. חשוב לתת לנהג את פרטי הטיסה ולקבל ממנו אמצעי ליצירת קשר במקרה של עיכובים או שינויים בטיסה.

שתף ברשתות חברתיות:  

תגובות למאמר  ( תגובות) 

הוסף תגובה