מצא מוסך קרוב:
פרסם מודעה חינם!
מצא מוסך קרוב:
הצטרף לרשימת תפוצה:
ניתן להסיר את ההשתתפותך בכל עת.

מאמרים

איתור צמיג מתאים לרכב לנסיעה בטוחה

צמיגים ושימושיהם השונים

פורסם: 22/02/2018 מאת: צוות האתר
כל רכב הנע על גלגלים, בין אם מדובר באופנוע, מכונית או משאית גדולה, זקוק לצמיגים מתאימים בכדי לנסוע. לכל סוג של כלי רכב צמיגים מסוימים המתאימים לייעודו של כלי הרכב.

כך, במידה ומדובר באופנוע, חשוב שהצמיגים יהיו בעלי רדיוס המתאים לפניה בזווית בעוד צמיגי משאית הם עבים וגדולים ומיועדים למעמס כבר. חשוב לבחור בסוג הצמיג הנכון בעבור כלי הרכב שלכם בכדי להוציא ממנו את המרב וכמובן לשמור על בטיחות הנוסעים ולחסוך בהוצאות הדלק והאחזקה. את המידע בנוגע לסוג הצמיג המתאים לכלי הרכב שלכם ומידותיו ניתן למצוא בספר הרכב או על גבי מדבקה הממוקמת בדרך כלל באזור דלת הנהג. החלפת צמיגים תבוצע בפנצ'ריה מוסמכת על ידי בעל מקצוע מנוסה.

 

ממה עשויים צמיגים?

צמיגי רכב עשויים ברוב המקרים משלד המורכב מכבלי פלדה השזורים זה בזה בצורות שונות ותפקידם להעניק לצמיג חוזק מבני והתנגדות למעיכה וממעטפת העשויה גומי ותפקידה לייצר חיכוך מקסימלי עם הכביש ולהעניק גמישות לצמיג. במעטפת קיימים חריצים שתפקידם לנקז את המים במידה והכביש רטוב או בליטות המיועדות לשיפור האחיזה בעת נסיעה בשטח. ניתן למצוא בפנצ'ריה את מרבית סוגי הצמיגים הנפוצים.
 

מחפשים צמיגים – בקרו אותנו בפנצ'ריית דורון לדרך ראשון לציון

אם קיים ברכבכם צמיג ישן ואתם מעוניינים להחליפו או אם נגרם לכם תקר מסיבה מסוימת ואתם זקוקים לתיקון מהיר ומקצועי, כדאי לכם לבקר אצלנו בפנצ'ריה. החלפת צמיג הינה תהליך מורכב הדורש כלים מיוחדים ומיומנות ועל כן יש לבצעו בפנצ'ריה. בכל בעיה הקשורה בצמיגי הרכב, פנצ'ריית דורון לדרך היא המקום הנכון.
 

נתוני צמיגים ובדיקתם

סוג הצמיג: צמיג לרכב משפחתי או לכל כלי רכב עשוי להיות דיאגונלי או רדיאלי. צמיג דיאגונלי בנוי כך שכבלי הפלדה בשלד הצמיג מחוברים באופן אלכסוני. מרבית הצמיגים כיום אינם בנויים בשיטה זו שכן צמיגים רדיאליים טובים יותר עבור מרבית השימושים. בשיטה הרדיאלית, כבלי הפלדה מחוברים כך שהם מקבילים לחלקו הרוחבי של הצמיג ולכן מעניקים לו חוזק גבוה יותר ועמידות טובה יותר.

מידות הצמיג: אלו כתובות בספר הרכב וכן על גבי הצמיג עצמו ונרשמות בדרך כלל בצורה הבאה- X/גובה הדופן ביחס לרוחבה (%)/רוחב (מ"מ). האות X מייצגת את סוג הצמיג – במידה ומדובר בצמיג רדיאלי תופיע האות R ובמידה ומדובר בסוג אחר של צמיג תופיע אות אחרת או מספר אותיות. אם אינכם מכירים את הסימנים, תוכלו לבקר בפנצ'ריה ולבקש הסבר.

לחץ האוויר בצמיג: חשוב להבין כי לחץ האוויר המומלץ על ידי יצרן הצמיגים חשוב ביותר על מנת לשמור על בטיחות הנסיעה ועל אורך חיי הצמיג. לחץ אויר לא תקין יוביל לשחיקה של הצמיג ועלול אף להוביל לתקר. צמיג המנופח יתר על המידה יישחק בעיקר בחלקו המרכזי ואילו צמיג המנופח פחות מכדי צרכו יישחק בעיקר בצדדיו. שמירה על לחץ אויר תקין מובילה אף לחיסכון בדלק שכן החיכוך בין הכביש לצמיג תלוי מאוד במידת הניפוח. חשוב למלא אויר בצמיג בזמן שהרכב עומד על משטח מאוזן בכדי לוודא כי המשקל מתחלק בין הגלגלים במידה שווה. ניתן למלא אויר בכל תחנת דלק או פנצ'ריה.

- בדיקת צמיגים בפנצ'ריה: עם הזמן, צמיגי רכב נשחקים ודורשים החלפה. לקראת מועד ביצוע הטסט השנתי לרכב וכמובן לקראת בוא החורף, חשוב לבצע בדיקה מקצועית של צמיגי הרכב בפנצ'ריה מוסמכת על מנת לוודא את תקינותם. ביקור בפנצ'ריה יאפשר לכם את החלפת הצמיג במידה וימצא פגום ועל כן יחסוך מכם נסיעה נוספת.

- יצרני צמיגים: בעת ביקור בפנצ'ריה, כדאי להתייעץ עם הצמיגאי בנוגע לסוג הצמיג ותוצרתו. צמיגים מתוצרת אירופאית יקרים יותר מצמיגים מתוצרת סינית אך אינם תמיד הבחירה הנכונה. כדאי לחפש ולמצוא את הצמיג המתאים ביותר בעבורכם כתלות בסוג הרכב ובתקציב. חשוב להקפיד על רכישת צמיגים חדשים ככל האפשר ולא להתפשר על צמיג מתאריך ייצור ישן.
שתף ברשתות חברתיות:  

תגובות למאמר  ( תגובות) 

הוסף תגובה