מצא מוסך קרוב:
פרסם מודעה חינם!
מצא מוסך קרוב:
הצטרף לרשימת תפוצה:
ניתן להסיר את ההשתתפותך בכל עת.

מאמרים

טיפים לנהיגה ברכב חדש

פורסם: 26/01/2016

קניית מכונית חדשה זאת חוויה מלהיבה – להיות הבעלים של רכב חדש ומנצנץ משמעותו אפשרויות בלתי נגמרות של חופש. אבל לפני שאתם  יוצאים לסיבוב דאווין או למסע רציני, אתם צריכים לקחת בחשבון כמה דברים. בטרם תתפרעו על המכונית ותקרעו לה את המנוע – זכרו שכמו כל דבר חדש צריך בהתחלה לשחק איתו בזהירות. אתם והמכונית שלכם צריכים ליהנות ממערכת יחסים ארוכה ומתגמלת שחייבת להתחיל ברגל ימין.

הכר את הכלה

לפני שאתם מתחילים בנסיעה תלמדו להכיר את הפונקציות של הרכב, איך מפעילים כל כפתור ואיך נשמע הצופר. אתם לא רוצים להיתפס לתוך סופה עם גשם סוער (יש בארצנו גם ימים כאלה) מבלי שאתם לא יודעים איך מפעילים את המגבים או יודעים איפה המסיר אדים. קראו היטב את המדריך של המכונית החדשה ולאחר מכן תתחילו לבחון את הפונקציות השונות שיש לרכב להציע לכם: מגבים, פנסים, אורות, בקרת שיוט, בלמי חירום, כיוונוני מראות והגה ואפילו חימום מושב. לפני שאתם יוצאים לנסיעה חשוב שתכירו את הרכב ותדעו לשלוט בשלל הפונקציות שלו – כולל המערכת שמע המותקנת באוטו.

תקופת ההרצה

רכב חדש הוא כמו נעל חדשה, צריכה להתבלות במקצת בכדי שתהיה נוחה וטובה לשימוש ובכדי שאתם תפיקו ממנה את המרב. בדרך כלל, התקופה הראשונה שלאחר קניית הרכב, אשר נקראת תקופת ההרצה (600-1200 קילומטרים הראשונים) היא התקופה שבה אתם צריכים לתת לרכב שלכם להיכנס לתלם – שכל החלקים ייכנסו בדיוק למקומם. תקופה זאת מאופיינת בנהיגה ממותנת של מהירות נמוכה יחסית ומהירות סל"ד שלא עולה על 4500 עם שינויי מהירות ולא תוך כדי שימוש בבקרת השיוט. תקופת ההרצה חיונית בכדי להבטיח למנוע חיים ארוכים ולכן כדאי להיות סבלני במהלכה.

הגן על המכונית

אם אתם  רוצים שהמכונית שלכם תישאר יפה כמו ביום שקניתם אותה, אז אתם צריכים לנקוט בכמה אמצעים שונים, ועדיף כמה שיותר מוקדם. החלפת השמן לאחר ה- 50  קילומטרים הראשונים של הנסיעה שלה לדוגמא, היא פעולה פשוטה שבאמצעותה תסירו הרבה מהפסולת והפגמים שהתגלו במהלכה (ויש לא מעט). גם בתום תקופת ההרצה (בערך לאחר 1000 ק"מ) מומלץ לעשות זאת שוב – מאותה סיבה.

דרך נוספת בה תבטיחו שמראה המכונית שלכם יישמר היא על ידי שימוש מגן על הריפוד של הכיסאות והמושבים שמטרתו להדוף את הלכלוך והאבק מלהצטבר עליהם. אל תשתמשו בכל חומר להגנת פנים הרכב – יש לשים לב בעיקר באקלים הישראלי שישנם חומרים שכאשר הם באים עם חשיפה לשמש חזקה (כמו שיש בארץ) עושים יותר נזק מתועלת. לכן את הפנים מומלץ לנקות עם חומרים רגילים המותאמים לכך. בכדי לשמור על המכונית מבחוץ, מומלץ למרוח אותה בווקס אחת לכמה חודשים (שלושה ארבעה), בצורה זו המכונית תישמר ממים (קורוזיה), מפגעי אקלים, חרקים ואפילו מפגעי הדרך השונים (כגון אבנים קטנות, שפוגעות ברכב תוך כדי נסיעה).

סעו בזהירות ותהנו מהרכב

הכי חשוב – קניתם רכב חדש אז עכשיו הכי חשוב זה ליהנות ממנו ומהנסיעה בו. סעו בזהירות !
שתף ברשתות חברתיות:  

תגובות למאמר  ( תגובות) 

הוסף תגובה